Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 15:28, 01 Cze 2014 Temat postu: Range Rover Bburago 1/24 |
|
|
Nie będzie to relacja z budowy, tylko z przeróbki, czyli konwersji.
Oryginalny model mi się nie podobał. Zresztą kupiłem go w komplecie niejako na dokładkę i miał służyć jako dawca organów.
Zabrałem się więc ochoczo za demontaż.
Te małe kółeczka w Rendżykach Bburago mnie rozwalają.
Na początek zmiana lakieru.
Troszkę zmian we wnętrzu.
Biorąc pod uwagę zastój jaki ostatnio miałem na warsztacie, to dobrze, że w ogóle za coś się wziąłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 17:21, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Nie mogło obyć się bez wymiany kół. Żeby zapodać coś większego trzeba powalczyć z płytą podłogową.
Ale się opłaciło.
Wyraźnie widać różnicę nie tylko w wielkości koła. Całe auto idzie automatycznie wyżej. I o to chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czsochaj
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:41, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Takiej relacji jeszcze nie było, ale tym bardziej warta uwagi, bo nie z pudełka części, tylko gotowiec idzie pod ,,nóż".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 21:17, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Taki zderzak został mi po którymś z dawcy organów.
Już się za niego zabrałem i dostosowuję do swoich potrzeb.
Wyciągarka z innego dawcy.
I bagażnik dachowy z jeszcze innego dawcy.
Powoli trzeba to dopasować i złożyć do tak zwanej kupy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorpionman dnia Nie 21:22, 01 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Sob 14:51, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wyciągarka i zmodyfikowany zderzak przedni.
Auto dostało większe koła, ale to nie wystarczy.
Robię mu jeszcze bodylifta. Tak jak w skali 1:1 - podkładki pomiędzy ramę a nadwozie. 2,5 mm w modelu odpowiadałoby gdzieś 6 cm w rzeczywistości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Sob 15:44, 07 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Buda siedzi już na ramie.
Efekt dla mnie zadowalający. Wygląda o niebo lepiej, najlepiej widać to w porównaniu z oryginalnym modelem.
Nawet za sprawą modelu widać jak rośnie prześwit po założeniu większych kół. Właściwości terenowe auta polepszają się niesamowicie. Niestety środek ciężkości też idzie do góry, przez co auto staje się podatne na wywrotki, np. podczas ostrego skrętu, czy jazdy po skosie trawersem. O wywrotności Suzuki Samuraia przekonałem się osobiście.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorpionman dnia Sob 18:28, 07 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 17:52, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zabrałem się za bagażnik dachowy.
Jak widać podpatruję i uczę się od najlepszych!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czsochaj
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:57, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Grzesiu, a jak się ma zmiana kół na większe do przełożeń skrzyni biegów? A poza tym to zaczyna ten model wyglądać coraz lepiej. Świetny pomysł masz z tym tuningiem po swojemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 19:03, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Czsochaj napisał: | Grzesiu, a jak się ma zmiana kół na większe do przełożeń skrzyni biegów? |
Przełożenia w skrzyni się nie zmieniają. Ale dobrze myślisz. Zmienia się prędkość samochodu, oszukuje prędkościomierz, większe koła=mniejsza moc, to także większe siły na półosiach i krzyżakach, które zaczynają pracować pod innym kątem(krzyżaki), nie mówiąc już o podniesieniu środka ciężkości o czym wspomniałem wcześniej. Ingerencja w zawieszenie pociąga za sobą następne zmiany. Jest to tak zwany ,,wyścig zbrojeń''.
Skrzynia też jest często wymieniana, albo reduktor, albo obydwa elementy jeśli stanowią całość.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skorpionman dnia Nie 19:06, 08 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 11:23, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Powolutku ku końcowi prac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czsochaj
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:51, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Przeróbka wyszła mu ,,na zdrowie". Niby kilka szczegółów a zmienia wygląd na plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
Wysłany: Nie 11:53, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jeszcze chwilka. Postawiłem na szpej off-roadowy, czyli szczegóły, które robią całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
skorpionman
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 734
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Falkirk/Radom
|
|
Powrót do góry |
|
|