Forum Modelarstwo Plastikowe i Kartonowe w Radomiu Strona Główna

Modelarstwo Plastikowe i Kartonowe w Radomiu

 

CC&F Goblin Mk.I (Special Hobby 1/72)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modelarstwo Plastikowe i Kartonowe w Radomiu Strona Główna -> Lotnicze Plastikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil232




Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pią 12:24, 30 Maj 2014    Temat postu: CC&F Goblin Mk.I (Special Hobby 1/72)

Witam,

Kilka słów o zawiłej historii konstrukcji postaram się napisać w późniejszym czasie.. Ważne, że udało się skończyć tuż przed wyjazdem.

Model sklejany od grudnia 2013 więc niespełna 6 miesięcy to dla mnie świetny wynik. Szczególnie, że ostatnie całkiem skończone przeze mnie coś to 2009.

Special Hobby to zestaw o którym już pisałem Czsochajowi. Sklejalność granicząca z cudem. Nie będę się tutaj więcej już rozpisywał. Do oceny Wink










Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil232 dnia Pią 12:27, 30 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czsochaj
Administrator



Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:32, 30 Maj 2014    Temat postu:

Nooo Kamilku, zacnie, cza go będzie podlać jakimś płynem, żeby naciągi się nie rozeschły. Musisz częściej jakiś modelik wrzucać do galerii, bo ten mi się bardzo podoba. Fajny!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcinej




Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pią 14:19, 30 Maj 2014    Temat postu:

Ulala no bardzo fajny, a na żywo pewnie robi jeszcze lepsze wrażenie !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 18:29, 30 Maj 2014    Temat postu:

Teraz ja .Modelik bardzo ładny widać sporo serca w nim zostawiłeś,ale zaraz będą pisac że się czepiam Laughing na fotce chyba widać rury wydechowe i nie widze coby tam były nawiercone końcówki Confused Ale tak to modelik ładny i napewno go oblukam w krakowie.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 3:40, 31 Maj 2014    Temat postu:

Całkiem sympatyczne uskrzydlone jajo, i podobnie jak Krzysiek popatrzę na niego w Krakowie
Powrót do góry
Kamil232




Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pią 20:07, 13 Cze 2014    Temat postu:

Witam,

Obiecałem kilka słów o zawiłej historii konstrukcji, także posiedziałem troszkę nad lekturą i chętnie się z Wami nią podzielę.

Samolot ten jest to konstrukcja Grummana określana jako FF-1 „Fifi”. Pierwszy amerykański myśliwiec z chowanym podwoziem. Za wersję eksportową odpowiedzialna była kanadyjska firma Canadian Car & Foundry uzyskując w lipcu 1936 licencję na jego produkcję. W zasadzie to nie była produkcja, a proces montażu ponieważ kompletne kadłuby dostarczała firma Grumman, natomiast zespoły skrzydeł oraz ogonów dostarczane były przez Brewster Aeronautical Corporation.
W lipcu 1936 wybuchła wojna domowa w Hiszpanii. Marna wydajność rodzimej produkcji zmusiła władze Republikanów oraz Nacjonalistów do szukania wsparcia dla swoich armii powietrznych w obcych krajach. W tym samym roku w grudniu w Floyd Bennent Field, Nowy York samolot prezentowany był komisji zakupowej rządu Hiszpańskich Republikanów.
Ostatecznie na przełomie maja i czerwca 1938 rząd hiszpańskich republikanów, na drodze spisku, otrzymał 34 sztuki tego płatowca. Sam fakt jak Republikanie otrzymali te samoloty zasługuje na głębsze przestudiowanie. Aby obejść prawo eksportowe stanów złożone zostało sfałszowane zamówienie na 40 samolotów dla Turcji. Później zamówiono jeszcze dodatkowe 10 sztuk. Ostatecznie jednak maszyny trafiły w ręce republikanów, gdzie nadano im przydomek Delfin.
W momencie ujawnienia spisku w kanadyjskim porcie St. John, New Brunswick czekał ostatni fracht z 16 samolotami już na pokładzie. Odprawę rzecz jasna wstrzymano, a 16 maszyn uziemiono w dokach St. John. Brak możliwości dostarczenia maszyn zmusił władzę CC&F do niezwłocznej próby sprzedania płatowców Królewskim Kanadyjskim Siłom Powietrznym. RCAF odmawiał natomiast wielokrotnie kupna przestarzałych już w tym czasie maszyn. W obliczu rozpoczętej drugiej wojny światowej RCAF w sytuacji deficytu samolotów myśliwskich zdecydowało się, choć niechętnie, kupić 15 maszyn, którym nadano przydomek Goblin. Maszyn ostatecznie było 15 ponieważ w międzyczasie CC&F przekazało jedną z nich rządowi Meksyku w nadziei na umowę licencyjną z tym państwem. W praktyce pojawiły się problemy z serwisowaniem samolotów i cała piętnastka była zdolna do lotów w zasadzie na przełomie lata i jesieni dopiero roku 1941 w 118 Fighter Squadron. Następnie jednostka w grudniu tego samego roku przesiadła się na nowe P40E Kittyhawk co było równoznaczne z kresem marnej kariery Goblina.
Warto dodać, że jedyne zwycięstwo na tej maszynie Grumanna odnotowano w marcu 1939 w Hiszpanii posyłając w stronę ziemi Heinkla He 59B Legionu Condor.

Żródło: Grumman Biplane Fighters in Action, Squadron Signal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Modelarstwo Plastikowe i Kartonowe w Radomiu Strona Główna -> Lotnicze Plastikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin